niedziela, 30 października 2011

Zapiekane banany...

... najlepiej w cieście kakaowym! Prosta rzecz, a cieszy. Odkąd poznałam smak pieczonych bananów moje życie zmieniło się o 360 stopni. Dokładnie 360. Ale nie o tym. Dni ostatnio lecą mi tak szybko, że nawet nie nadążam uświadomić sobie jaki to miesiąc, bo następny się zaczyna. 
W tym tygodniu znowu byłam u dentysty. Myślę, że już całe Lehtimaki wie, że wolontariuszka z Polski ma kłopoty z uzębieniem. Ale po ostatnim spotkaniu z dentystą rzeźnikiem, nie spodziewałam się żadnej poprawy. szczęśliwie kobieta miło mnie zaskoczyła. Podpowiedź dla podróżnych; sprawdzić dokładnie stan zdrowia przed przyjazdem do Finlandii. Może i warto tu umrzeć, ale nie w męczarniach!!! I kolejny raz przyszłam do pracy z opuchniętą twarzą i wadą wymowy. Mój kochany hipis i tym razem sobie pożartował ze sposobu w jaki mówię.
Na kurs fińskiego przyszedł taki śmieszny Hiszpan, okrągły, grubiutki, z małymi rączkami. Opowiadał coś o projektach unijnych dla imigrantów. Czyli, że dla mnie. No to jestem imigrantką i pozostanę nią długo, długo lub jeszcze dłużej. Sam kurs nie wydaje się być już tak atrakcyjny jak na początku. Za dużo fińskiego, za mało tłumaczenia. I ciągle czekamy na książki. Już chyba ponad miesiąc. Czy oni dopiero je dla nas piszą??
Przynajmniej czwartek był łatwiejszy. Prowadziłam angielski dla zaawansowanych. Moich pierwszych dwóch uczniów. Świetnie się bawiłam. 
Jeździłam trotem, organizuję Andrzejki dla opisto, pracowałam w kuchni przez pół dnia i chcę więcej!!! Malowałam paznokcie dziewczynom ze szkoły, robiłam bransoletki, przygotowywałam kartki świąteczne, ćwiczyłam na siłowni, pociłam się w saunie, ćwiczyłam fiński. Przyzwyczaiłam się i nie chcę myśleć o zmianach, nie chcę myśleć o przeprowadzce. 
  

1 komentarz:

  1. Nie śmiej się z malutkich i grubiutkich! ;) Fajnie, że masz tyle zajęć, jesienna depresja może się schować przy takiej organizacji czasu :)
    Jak wrócisz imigrantko, życzę sobie bananów w cieście kakaowym, żeby moje życie też się obróciło. O 360 stopni :D

    OdpowiedzUsuń